Tuesday, July 7, 2015

A Search For Inspiration

Hi everyone! WOW! What a beautiful daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaayyyyyy.............Nope............
Okay, I need your help! I am so uninspired right now with my writing. I need some inspiration! Do you have any inspiring quotes, writing prompts, tips, anything, because I am D-E-S-P-E-R-A-T-E!
I would greatly appreciate some help!;)
-Emma-

6 comments:

  1. Awww! This is so sad! LOL!
    Hmm.... Maybe a girl's dad died and he told her an answer to some secret riddle with his last breath and people seek her out wanting the answer, but she isn't sure if she should tell them. And you can decide if she does or doesn't tell them, but I'm thinking she does tell them and it ends up being threatening to the world or something LOL! :P
    ~Jaclynn~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hm, maybe that could work sort of! In the story I'm trying to create, her parents are dead.;)
      -Emma-

      Delete
    2. Oh, yeah! And you know it's just a little inspiration. Be open to anything else that might come into your head because of it :)
      ~Jaclynn~

      Delete
  2. Oookay: ( takes deep breath) if you need help just thinking of ideas for stories in general....
    A girl moves to a new neighborhood, and discovers that the red bricks that her house is made out of is actually painted books... Okay, that one is very imaginative, I know, Lol!
    A person who can see the future when he/ she closes her eyes, but only little things like ' tomorrow at 3:33pm, I'm gonna stub my toe.. However, things like this can lead to bigger things....she is very clever, fortunately.
    But if you were just needing something to help you with a current story, remember that you don't have to always sit at a desk to write, sitting outside while writing, or lying on the couch, or while your eating: sometimes writing in different environments can help your creative juices flow more freely.
    Hope this helps!
    -peace

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks so much for your help!:D
      -Emma-

      Delete
  3. You're welcome! Maybe I went a bit overboard.... Lol!
    -peace

    ReplyDelete